今の時期限定

 

当館では、無農薬栽培で野菜を作っている農家と契約しており、そこから毎日、旬の野菜を仕入れていますので、その時期にしか食べられない美味しい野菜があります。今の時期(6月中旬から下旬)はヤングコーンが美味しい季節です。私達の旅館では、これを朝食の炭火焼として皮ごと焼いて食べて頂きます。中のヤングコーンが蒸し焼きになって、無農薬だからヒゲだって食べられます。とうもろこしの味がして美味しいですよ

Our inn has a contract with a farm that produces its vegetables organically. We receive fresh seasonal vegetables from them on a daily basis, so we often offer delicious vegetables that are not available in any other period of the year.
Right now (from mid to the of June) is the best season for young corn.
At our inn, we serve this corn char-grilled with the skin intact at breakfast. The young corn on the inside will be baked, and because the corn is organic, you can even eat the silk. It is very tasty, and also has the flavor of corn!

 


枯れ木に花を咲かせましょう

これまで当館の庭は常緑樹が少ない為に
冬になると、落葉して枝だけとなり
庭はとても寂しかったです
そんな訳で、LEDで枝を飾ってみました
LEDを飾る事には、木を痛めないかとか
和風の庭に合わないんじゃないかとか
抵抗もありましたが
たぶん、雪が降るとぼんやり
青白い光になってキレイなのではないかと期待して
まずは、遠慮がちに設置しましたが
橙色の明かりと、青白い明かりのコントラストが
とてもキレイです。

下呂温泉 こころをなでる静寂みやこ